İçindekiler
- 1 Sosyal medya yönetimi Nedir?
- 2 Sosyal Medya nedir?
- 3 Sosyal Medya Uzmanı Ne iş yapar?
- 4 Sosyal Medya Uzmanları Sizin için şu işleri yapar:
- 5 -Özellikle instagram hesap yönetimi
- 6 -Kötü haber uzun sürede kurduğunuz işi bir anda yok edebilir. Sosyal medya yönetimi hizmeti veren uzmanlar, kaygı ve eleştirilere anında cevap vermek için orada olurlar.
- 7 -Sosyal medya yönetimi ve pazarlaması çok para harcamadan, geri dönüşleri anında görmenizi sağlar.
- 8 – Farklı coğrafyalarda farklı reklam vermenin önemi çok büyüktür.
Sosyal medya yönetimi Nedir?
Sosyal Medya Yönetimi ile görünen o ki her sosyal medya platformunun kendi içinde dinamiği, alanı ve getirdiği özellikler farklı farklı olabiliyor. Bu sebeple işinde başarılı bir sosyal medya uzmanı, sizin dünya ile bağlantınız olan sosyal medya hesaplarınızı sizin ve işinizin başarısı için profesyonelce yönetiyor.
Sosyal Medya yönetimi fiyat skalası da burada devreye giriyor. Instagram, facebook, twitter, youtube vb. hesaplarınızın potansiyeli ve büyüme oranı ile değişebiliyor. Kişisel hesaplarımızda bile bir işlem yapmak için dakikalarımızı harcayabiliyoruz. Bu bağlamda iş hayatı ile ilgili hesaplarda daha dikkatli ve birçok unsuru göz önüne alarak paylaşım ve tanıtımlar yapıyoruz. Sosyal medyanız sizin internetteki yüzünüz olduğu için işimizi kaliteli ve zamanında yapmak en önemli prensibimizdir.
Sosyal medya uzmanları, takipçileri müşterilere dönüştürmede oldukça yetenekli kişilerden oluşurlar. Var olan ürününü sosyal medyada pazarlayan şirketlerin en az %75’i, bir yıl içerisinde satışlarda artış bildirmekte ve müşteriler karar verme süreçlerinde sosyal medyadan faydalanmaktadırlar.
Sosyal Medya nedir?
Sosyal medya, kullanıcıların içeriği hızlı, verimli ve gerçek zamanlı olarak paylaşmalarına olanak tanıyan web siteleri ve uygulamalar anlamına gelir. Çoğu insan sosyal medyayı akıllı telefon veya tabletlerinde uygulama olarak tanımlar, ancak gerçek şudur ki, bu iletişim aracı bilgisayarlarla başlamıştır. Bu yanlış anlama çoğu sosyal medya kullanıcısının sosyal medya hesaplarına uygulama yoluyla erişmesinden kaynaklanmaktadır.
Sosyal Medya Uzmanı Ne iş yapar?
21.yy’da iş tanımları değişiyor. Gelişen dünyada yeni iş alanları ve faaliyetleri gittikçe zenginleşiyor. Günümüz dünyasında neredeyse herkesin bir sosyal medya üyeliği bulunuyor. Kullanım amaçlarına göre değişen sosyal medya platformları, iş yapmak, işini geliştirmek ve dünyaya tanınmak için yepyeni kapılar açıyor.
Sosyal Medya Uzmanı kişilerin görevleri tam olarak burada başlıyor. Bireysel kullanım haricinde iş dünyasında kullanılması artık bir zorunluluk olan sosyal medya platformları modern bir iş başarısını sağlayacak en etkili yöntemlerden biri haline geliyor. Sosyal medya uzmanları işletme hesaplarının profesyonel olarak Sosyal medya yönetimi çalışmalarını gerçekleştirmektedir.
Sosyal Medya Uzmanları Sizin için şu işleri yapar:
-En verimli zamanı bilirler: Aslında sosyal medya tam bir strateji işidir. Sosyal medya uzmanı, maksimum katılımı sağlamak için her platformlarda yayınlamanın farklı zamanı olduğunu bilir.
-İşletmenizin sosyal medya profillerinin ilgi çekici olması çok önemlidir ama bu birkaç temel resimden ya da belirli aralıklarla verilmiş facebook reklamları demek değildir. Daha fazlasına ihtiyacınız var ve sosyal medya uzmanı kişiler doğru görseli bilirler.
-Yoğun bir iş yapıyorsunuz ve sürekli olarak en son sosyal medya trendlerini takip etmek sizin için neredeyse imkansız hale gelir. Çoğu alan birkaç yılda bir değişse de, sosyal medya platformları birkaç haftada bir değişmekte! Bu yeniliklere sosyal medya uzmanları hakimdir ve fırsatları kaçırmaz.
-Sosyal medyada en önemli veri markanızın imajıdır. Bir sosyal medya uzmanı markanızın olumlu bir itibar kazanmasına yardımcı olabilir. Bu da sizi bir dünya markası haline getirebilir. Günümüzde sosyal medyası olmayan bir şirkete, mağazaya güvenmiyor. Güvenilir, bir işletme kurmak istiyorsanız, çekici bir sosyal medyaya ihtiyacınız var. Bir uzman ve gerçek anlamda sosyal medya yönetimi ile bunu başarabilirsiniz.
-Özellikle instagram hesap yönetimi
başlı başına vakit alan ve zor bir sosyal medya platformudur. Oysa ki doğru instagram yönetimi iletişim açısından şirketinize birçok bağlantı ve müşteri kazandırabilir.
-Ağı geniş olan sosyal medya platformlarında ki en önemli görevlerden biri de spam yorumları kaldırmak, sorulara cevap vermek ve potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak için günlük olarak istatistikleri izlemektir. Bu bir sosyal medya uzmanının birçok görevinden biri olmasının yanı sıra sosyal medya yönetimi hizmetinin başlıca amaçlarındandır.
-Sosyal medyada amaçlanan anlık bir yoğunluk yerine süreklilik kazanmaktır. Yerleşik bir kitlenin büyümesi, büyük bir sosyal medya uzmanlığıyla uzun sürede gerçekleşebilecek bir şeydir. Takipçi oranı arttıktan sonra, reklamınızı ve tanıtımınızı binlerce kişiye yapabilirsiniz!
-Sosyal medya uzmanları, sosyal medya kullanıcılarının ilgi alanları, satın alma alışkanlıkları ve daha fazlası hakkında birçok bilgiye sahiptir. Reklamınızı yaptığınız kişilerin, ürününüz ile gerçekten ilgilenmesi önemlidir.
-Kötü haber uzun sürede kurduğunuz işi bir anda yok edebilir. Sosyal medya yönetimi hizmeti veren uzmanlar, kaygı ve eleştirilere anında cevap vermek için orada olurlar.
-Web sitenizi kurdunuz ve kullanıcıların sizi bulmasını bekliyorsunuz. Bu pek olası bir durum değil ne yazık ki. Kullanıcıları web sitenize çekmeniz gerekiyor. Sosyal medya uzmanları, müşterileri web sitenize yönlendirmek için içerik ve reklamlar hazırlar.
-Sosyal medya uzmanları, müşteri sadakatini teşvik eden beğeni, yorum ve paylaşım biçiminde katılımı arttırır ve müşterinin içeride kalmasını sağlar.
-İşletmeler modern çağa ayak uydurmak için sosyal medya pazarlama stratejilerini çoktan benimsediler. Sonuçta, sosyal medyanın diğer reklamcılık biçimlerinden daha verimli olduğu kanıtlanmış bir gerçek. Çağın gerisinde kalmamak için sosyal medyaların aktif şekilde kullanması gerekiyor. Bu nedenle sosyal medya yönetimi büyük önem arz ediyor.
-Sosyal medya yönetimi ve pazarlaması çok para harcamadan, geri dönüşleri anında görmenizi sağlar.
-Stratejinize göre hareket ettiğiniz, web trafiğini ve erişilebilirliğin raporlarını aldınız ama hala bir gelişme yok ise sosyal medya uzmanları o istatistiklerin ne anlama geldiğini bilir ve yeni stratejiler geliştirir.
-Hashtag yani etiketler zannetiğinizden daha etkilidir. Çünkü doğru etiket kullanımı işletmelerin hedef kitlelerini bulmalarına yardımcı olmak için faydalıdır. Uzmanlar hangi etiketi ne zaman kullanacaklarını bilirler.
-Sosyal medya uzmanları, iki farklı sosyal medya platformunda yaptığınız reklamın sonuçlarını anında alır ve sizi daha uygun bir alan yönlendirebilir. Böylece gereksiz harcamalardan kurtulursunuz.
-Verilerinizi kendi yararınıza kullanın: facebook üzerinden pazarlama, kitlesel analizler yoluyla çok büyük miktarda veriye erişmenizi sağlar. Sosyal medya uzmanları, işinizi bir avantaj haline getirmek için bu bilgileri kendi verileriyle birleştirebilirler. Örneğin, bir uzman, bir facebook reklamını, özellikle web sitenizi daha önce tıklamış ve çevrimiçi satın alma geçmişi olan kullanıcılara özel olarak hedefleyebilir.
– Farklı coğrafyalarda farklı reklam vermenin önemi çok büyüktür.
Çünkü her coğrafyanın aradığı ve ihtiyacı farklıdır. Coğrafi hedefleme ve diğer özellikler, sosyal medya pazarlamacılarının, hedef kitlenizin farklı bölümleri için içeriği ve reklamları kişiselleştirmesine olanak tanır.
-Yaptığınız her işi, her etkinliği sosyal medya uzmanları sizin için doğru zamanda ve doğru hedef kitleye iletir. Bu yöntemle çalışan ve güncel bir iş ağınız oluşur.
-Sosyal medya uzmanları büyük deneyimlere sahiptir. Reklam oluşturmayı, kampanyanızı nasıl yöneteceğini ve ölçeklendireceklerini bilirler!
-Verileri izlemek, ölçmek ve analiz etmek saatler alabilir. Önemli noktaları ele alırlar ve bir sonraki ay için plan ve kampanya geliştirebilirler.
-Her gün başka bir yapı ile kullanıcının karşısına çıkıyorsanız çok büyük kafa karışıklığı yaratıyor olmalısınız! Tutarlı ve birbirini tekrarlamayan paylaşımların nasıl yapılacağı sosyal medya uzmanlarının işidir.
– Sosyal medya reklamlarıyla bir uzman, geniş bir veri bankasına dayalı olarak hedef kitlenizi belirleyebilir. Bir kitle optimize edildiğinde, reklamlar yalnızca doğru kişilere gösterilecektir.
-Rakiplerinizi takip etmek bile başlı başına uzun zaman alan bir iştir. Sosyal medya uzmanları, rakiplerinizin hesaplarını analiz edebilir.
-Anında yanıt almak müşteri memnuniyeti ve sadakatini arttırır. Sorduğu soruya hızlı cevap alamayan müşteri çoktan başka ürünlere yönelmiş demektir. Sosyal medya uzmanları bu kişileri kaçırmamak için sizin için orada olacaktır.
-Bir sosyal medya uzmanı, bir hikayeyi 140 karakter veya daha kısa bir sürede söyleme yeteneğine sahiptir. Bu kendi başına bir yetenektir.
İşinizden verim almak istiyorsanız sosyal medya platformlarınız, onlardan da verim almak istiyorsanız Sosyal medya uzmanlarınız olsun!
Sosyal Medya Yönetimi Hizmeti Almak istiyorsanız şimdi İletişime Geçin.